Life/영어

은행에서 주로 사용하는 영어회화(생활영어) ~

부티형 2025. 2. 16. 08:54
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1. 계좌 개설하기 (Opening an Account)

🙋‍♂️ 나: Hi, I’d like to open a checking/savings account. (안녕하세요, 당좌/저축 계좌를 개설하고 싶어요.)
🏦 직원: Sure! Do you have a valid ID and proof of address? (네! 유효한 신분증과 거주 증명서류 있으신가요?)
🙋‍♂️ 나: Yes, here they are. (네, 여기 있어요.)
🏦 직원: Would you like a debit card with that? (데빗카드도 발급해 드릴까요?)
🙋‍♂️ 나: Yes, please. (네, 부탁드려요.)

🔹 추가 질문

  • What are the fees for this account? (이 계좌의 수수료는 어떻게 되나요?)
  • Is there a minimum balance requirement? (최소 잔액 유지 조건이 있나요?)
  • Do you offer online banking? (온라인 뱅킹 서비스가 있나요?)

2. 돈 입금 & 출금하기 (Depositing & Withdrawing Money)

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🙋‍♂️ 나: Hi, I’d like to deposit/withdraw some money. (안녕하세요, 돈을 입금/출금하고 싶어요.)
🏦 직원: How much would you like to deposit/withdraw? (얼마 입금/출금하시겠어요?)
🙋‍♂️ 나: I’d like to deposit $500. (500달러 입금하고 싶어요.)
🙋‍♂️ 나: I’d like to withdraw $200 in twenties, please. (20달러짜리로 200달러 인출하고 싶어요.)
🏦 직원: Would you like a receipt? (영수증 필요하세요?)
🙋‍♂️ 나: Yes, please. (네, 주세요.)


3. 환전하기 (Exchanging Money)

🙋‍♂️ 나: I’d like to exchange some currency. (환전하고 싶어요.)
🏦 직원: What currency would you like to exchange? (어떤 통화를 환전하시겠어요?)
🙋‍♂️ 나: I need to exchange Korean won to U.S. dollars. (한국 원을 미국 달러로 바꾸고 싶어요.)
🏦 직원: The exchange rate today is 1,200 KRW per USD. (오늘 환율은 1달러당 1,200원이에요.)
🙋‍♂️ 나: That’s fine. I’d like to exchange 500,000 KRW. (좋아요. 50만 원 환전할게요.)


4. 송금하기 (Transferring Money)

🙋‍♂️ 나: I need to transfer money to another account. (다른 계좌로 송금하고 싶어요.)
🏦 직원: Is it a domestic or international transfer? (국내 송금인가요, 해외 송금인가요?)
🙋‍♂️ 나: It’s an international transfer to Korea. (한국으로 해외 송금이에요.)
🏦 직원: Do you have the recipient’s account details? (받는 사람 계좌 정보를 가지고 계신가요?)
🙋‍♂️ 나: Yes, here’s the account number and SWIFT code. (네, 계좌번호와 SWIFT 코드 여기 있어요.)
🏦 직원: There is a $25 fee for international transfers. (해외 송금은 수수료가 25달러입니다.)
🙋‍♂️ 나: That’s fine. Please proceed. (괜찮아요. 진행해 주세요.)


5. 분실 카드 신고 & 재발급 (Reporting a Lost Card & Replacing It)

🙋‍♂️ 나: I lost my debit/credit card and need a replacement. (데빗/신용카드를 잃어버렸는데 재발급받고 싶어요.)
🏦 직원: I’m sorry to hear that. Let me cancel the old card first. (안타깝네요. 먼저 기존 카드를 정지해 드릴게요.)
🏦 직원: Would you like us to send the new card to your home address? (새 카드를 집으로 보내드릴까요?)
🙋‍♂️ 나: Yes, please. How long will it take? (네, 얼마나 걸리나요?)
🏦 직원: It should arrive in 5-7 business days. (영업일 기준 5~7일 정도 걸릴 거예요.)


6. 대출 상담 (Asking About a Loan)

🙋‍♂️ 나: I’d like to learn about personal loan options. (개인 대출 옵션에 대해 알고 싶어요.)
🏦 직원: What amount are you looking to borrow? (얼마를 대출받고 싶으신가요?)
🙋‍♂️ 나: I’m thinking about $10,000. (1만 달러 정도 생각하고 있어요.)
🏦 직원: We offer interest rates starting at 5%. (금리는 5%부터 시작합니다.)
🙋‍♂️ 나: What documents do I need to apply? (신청하려면 어떤 서류가 필요하나요?)
🏦 직원: You’ll need proof of income and your credit score. (소득 증빙 서류와 신용 점수가 필요해요.)


7. 계좌 문제 해결하기 (Resolving an Account Issue)

🙋‍♂️ 나: I think there’s an unauthorized charge on my account. (제 계좌에서 승인되지 않은 결제가 있는 것 같아요.)
🏦 직원: Let me check that for you. (확인해 드릴게요.)
🙋‍♂️ 나: Can you dispute this charge? (이 결제에 이의를 제기할 수 있나요?)
🏦 직원: Yes, we can file a dispute for you. (네, 이의제기 접수해 드릴게요.)
🙋‍♂️ 나: How long will it take to resolve? (처리되려면 얼마나 걸리나요?)
🏦 직원: It usually takes 5-10 business days. (보통 5~10 영업일 정도 걸립니다.)


이렇게 말하면 은행에서 필요한 업무를 쉽게 볼 수 있어!
혹시 더 궁금한 상황이 있으면 말해줘 😊💰

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